A neves divattervező márkája kihasználja a selfie-mániát, azt kegyetlenül összekapcsolja saját marketingjével a legújabb, londoni boltban, az elegáns Regent Street-en.
A próbahelységekben Ipad-ek várják a vásárlókat, akik a felpróbált ruhákban rögtön le is fotózhatják magukat, s a még meg sem vett ruhák képeit azonnal szétküldhetik az összes közösségi megosztó oldalon.
Ha jól értem a híradásokat, a képben nem csak az önarckép lehet benne, hanem választani lehet majd a Lagerfeld által előre kialakított filterek közül is.
Amikor Budapesten a Stile de Bacioban jártam, s le akartam magamat fotózni a frissen vásárolt díszzsebkendőmmel, akkor a biztonsági őr felhívta a figyelmemet, hogy az épületben tilos a fotózás.
Ezt akkor sem értettem. A vásárlás öröm, a nekem tetsző ruhában fotózni magamat nagy élvezet, a gyönyörűen felújított környezet pedig inspirált a fotó készítésére.
Más budapesti boltokban is azt tapasztaltam, hogy az eladóknak ki van adva: a boltban a vásárlók, járókelők ne nagyon fotózzanak. Régimódi és ma már érthetetlen szabály ez. Az áru már ki van rakva, azt a fénykép készítésével nem lehet ellopni. A szabásminták másolása pedig nem a kiskereskedelmi boltokon keresztül történik. Elég a bemutatók fényképeit összegyűjteni.
Karl Lagerfeld bizonyára elég tekintélyes divatikon ahhoz, hogy példája változtasson a budapesti szokásokon.
Ha másért nem, mert a londoni Regent Street-en bevezetett példa bizonyára ragadós lesz.