HTML

Kóczián vásárol

Vásárlásról, termékekről, divatról és fogyasztásról. Vásárolni és fogyasztani jó.

Kóczián vásárol a Facebook-on































A tokaji bor következő generációja

2014.07.04. 14:09 Kóczián Péter

Az új generációs tokaji nem édes, hanem savas. Mint az etyeki borok. Nem is igazi tokaji bor.

Szerintem láttam jönni az igazi tokajit. Az igazi tokaji lényege, hogy nem tokaji. A tokaji bor ugyanis állandóan édeskés. Ha száraz, akkor is csak el van térítve benne az édessége.

A remény május 29-én, egy kóstoláson csillant fel. A bor, amelytől elaléltam, a Bardon borászat Omega 2012 nevű bora. A csúcsboruk.

BARDON_OMEGA_kép.jpg

Nekem azért volt elképesztő élmény ez a bor, mert az utóbbi időben rájöttem: nem szeretem a tokaji borokat.

A tokaji ugyanis egy méz-ital. Nem a cukorra, hanem a mézre hasonlít az ízérzet, amit kivált. A méznek van meg az az átható, tömör, meg nem szűntethető édeskés íze, amely fantasztikus, amikor az ember erre vágyik. De semmilyen más alkalomra nem való. Ahogy a tokaji is csak egy-egy alkalommal iható. Ezért persze léteznek olyan tokaji italok is, amelyek megpróbálják elfelejtetni, hogy mik is valójában. Ettől viszont olyan vegyes ízűk lesz: tokajis + valami.  

Azokat a borokat sem kedvelem, amelyek ugyan tokajiak, de másképp azok, mert nem csak édes ízűek, hanem van bennük szárazság is. Azok is csak mézes borok.

A Bardon nem ilyen. Már egy-két korty után is olyan ásványosságot fedeztem fel benne, amely az etyeki borokra jellemző. A savas íz egyfajta változatát. Ez egy tokaji borban szenzációs előrelépés.

A Bardon keményebb fajta poharazós bor. Van ereje, megüti a fejet, de nem ver az asztal alá. Én 4-5 pohár után sem éreztem magamat kótyagosnak. Íze van, ereje. Nem beszélek textúráról, mert nem annyira bonyolult bor ez. De még a testes vörös boroknak is méltó vetélytársa az ízét illetően.

A hárslevelűből és furmintból összetett Bardon szerintem egy 21. századi tokaji bor lesz, amely a furmintban rejlő lehetőségeket bontja ki és ezzel erőteljesen felülírja azt az elképzelést, hogy a tokaji bor csak édes lehet

Ezért írtam, hogy ez nem is tokaji bor.

Tessék megvásárolni és kipróbálni!

Utóirat: a múlt hét végén a VinAgora versenyen a Bardon Omega 2012 a legjobb furmint fajta bor címet nyerte el.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianvasarol.blog.hu/api/trackback/id/tr926473145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nick: 2014.07.04. 17:10:04

ilyen poszt születik, ha csak írsz, de nemcsak hoyg nem értesz hozzá, de még 10 percet utánaolvasni is sajnálsz...
kár :-/

(amúgy az Omega tényleg nem rossz - nem úgy, mint a poszt)

Biyadhoo 2014.07.04. 18:15:38

Talán meg kéne kóstolni a Sauska borokat. Na ott van minden. A 2013 as furmint nagyon jó lett. Az aszújuk mindent visz. Továbbá a fehér cuvee-k is fantasztikusak.

Bélabácsi 2014.07.04. 18:23:42

Az hogy neked fogalmad sincs Tokaj borairól (amik *nem* csak az aszúk körül forognak), nem ok arra, hogy másokat is félrevezess.

Ütemezz be minél hamarabb egy Mád-Tarcal-Tállya kirándulást és meglátod a fényt: a fahordós hársokat és furmintokat, a sárgamuskotályokat és a többi nem-aszút.

Igyál inkább, minthogy hülyeségeket írogatsz.

dagadtos 2014.07.04. 20:25:06

A Bardon-borok jók, a Meszes és az Alpha is remek, Budapesten pl. a Borfaluban megvásárolhatóak.

Sajnos buta vagy, egyébként.
süti beállítások módosítása