HTML

A szuper luxus autókat viszik mint a cukrot

2015.03.25. 16:21 Kóczián Péter

A világban egyre bővül a milliomosok köre, s így egyre nő a szuper-luxus autók piaca.

A BMW vagy Mercedes részvényesei izgulhatnak, hogy negyedévente mennyi autó fogy el a nevezett márkákból, míg, ha lenne külön, a Lamborghini, a Maserati, a Bentley és Rolls-Royce részvénytársaság, annak tulajdonosai nagy hasznot söpörnének be

Luxus autót gyártani évtizedeken keresztül tuti veszteségforrást jelentett. A presztízsen túl mást nem nagyon lehetett learatni a luxus kocsikkal. Az utóbbi években azonban a legnagyobb veszteséget termelő márkák is lassan eljutnak a profit termelés szintjére.

Maserati Grantourismo

Maserati Grantourismo

 

A szuper luxus autók regisztrációja 62 százalékkal nőtt az elmúlt öt évben. Az átlagos autóké csak 36 százalékkal. A Rolls-Royce eladása ötszörösére nőtt 2009 óta, a nála olcsóbb Bentley-ből évente tízezer új darab kerül forgalomba. A legendásan kis szériában készülő Lamborghini eladása ötven százalékkal nőtt. Jól halad afelé, hogy átlépje a 2000 darabos évi széria számot, amelyről korábban még csak nem is álmodhattak.

A világban tavaly 211 ezer embernek volt nettó 30 millió dollárnál nagyobb vagyona. Ez 13 százalékos növekedés a három évvel korábbi állapothoz képest.

A Bloomberg szerint, akinek 20-30 millió dollárja van, az már simán kifizeti a szuper luxus autók 200 ezer dollártól kezdődő és 1,5 millió dollárnál végződő árát. Nyilván, a „kis milliomosok” olcsóbb, sorozatgyártott Bentley-t vesznek potom 200-300 ezer dollárért, a 100 milliós vagyonúak viszont bevállalnak egy-egy pár százas, vagy tucat számban készült 500 ezer és 1,5 millió dollár között árult ritkább luxus autót is. Ha a tíz millió dollárosokat is beszámítjuk, akkor majdnem 700 ezer vevője van a szuper drága autóknak.

Aki kirívó akar lenni, az már nem csak a márkát veszi meg, hanem a ritkaságot, az egyediséget. Valójában a szuper luxus autók a rendkívül drága ékszerekkel kerültek egy sorba. Vannak sokan, akiknek mindegy, hogy 300 ezer dollárt költenek egy Rollsra, vagy éppen 1,2 millió dollárt annak egy különleges változatára. A Ferrari csak 499 darabot készített a hibrid La Ferrari márkájából, mindegyiket 1 millió dollár felett értékesítette. A Porsche a 918-asból 918 darabot gyártott le. A kezdő ár 814 ezer dollár volt. A Lamborghini három darabot készített a Veneno márkából, darabját 3,9 millió dollárért adta el.

La Ferrari

La Ferrari

 A „mezeibb” Rollsok többsége sem csak szalon állapotban kerül a gazdájához. Öt Rolls-Royce-ból négyet még átalakítottak a vevő kívánságára. Például gyémántokat tettek az utasok feje fölé. Így fut fel az ár 600 ezer dollár fölé.

Tíz évvel ezelőtt senki nem gondolta volna, hogy a luxus autó márkák ugyanúgy a termékeik körének megsokszorozásán dolgoznak majd, mint mondjuk a Skoda, a Toyota vagy akár a konfekciós autók körében a BMW vagy a Mercedes.

Ma már viszont olyan, korábban víz felett sikló, a mindennapi igényektől mentes szuper luxus márkák, mint a Lamborghini vagy a Bentley is szegmentál, mert a közönségük is szegmentálódik.

A Lamborghini sport terepjárót készít Urus néven, a Maserati Levante néven, a Bentley is ezen dolgozik. A Bentley a Kóczián Vásárol szerint egyelőre rendkívül ronda szörnyszülöttben gondolkodik, a Lamborghinié, a olasz dizájner hagyományok méltó képviselőjeként, gyönyörűnek néz ki.

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

 

Mindkét márkánál óriási váltást jelent, hogy sebesség-központú autók helyett dobozos formájú, terepjárós autókat kell készíteni. A szörnyszülöttből évi 3000 ezret akarnak eladni, Bentayga lesz a neve.

1.png

                                                 Bentley Bentayga  

A Rolls Royce két éve egy olyan autót mutatott be, amely korábban elképzelhetetlen lett volna. Egy rendes Rollsot mindig a sofőr vezet. Az új autót, amelynek Wraith a neve, viszont kétülésesre tervezték.
– Gondoljunk egy olyan fickóra, aki 22 évesen most adta el az applikációs cégét 22 millió dollárért. Ha beszáll a kormány mögé, elájul a Wraith-től – mondta Eric Shepard, a Rolls Royce America elnöke az új típusról.

3.png

                                                Rolls-Royce Wraith


A fogalmazása pontos. A szuper luxus autók piacán megjelentek olyan vevők, akik a hagyományos milliomosoktól eltérnek. Nem öregek, hanem fiatalok. Autót akarnak vezetni. Élményekre vágynak. És persze el vannak ájulva, ha olyan luxus márkákat vezethetnek, amelyről apjuk, nagyapjuk is csak álmodhatott. De az igényeik már mások. Az ő kedvükért újul meg a szuper luxus autók piaca.

Más Kóczián Vásárol cikkek.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianvasarol.blog.hu/api/trackback/id/tr507304186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása