HTML

Egyre népszerűbb a kubai szivar

2014.02.27. 20:11 Kóczián Péter

Jelentősen nőtt a kubai szivarok eladása - adta tudtul a vg.hu a kubai monopol cég, a Habano híradására hivatkozva.

A részben brit tulajdonban lévő kubai állami exportőrcég 2013-ban 447 millió dolláros bevételt ért el piacain, ami 8 százalékos bővülés az előző évi eredményhez képest. A kedvező híreket a hagyományos havannai szivarfesztivál hétfői megnyitóján osztotta meg a Habanos, egy időben új luxusszivarja, az 54-es, vagyis két centiméteresnél is vastagabb Hoyo de Monterrey bemutatásával.

A növekedés hátterében a kínai és a közel-keleti piac élénkülése áll – nyilatkozta az AFP-nek Ana Lopez, a Habanos marketingigazgatója.

A társaság legfontosabb felvevőpiaca még mindig Európában van – annál is inkább, mivel az embargó miatt a világ legnagyobb szivarfogyasztójának számító Egyesült Államokba továbbra is tilos szállítani kubai szivart.

Európában ugyanakkor a válság és az egyre szigorodó dohányzási, dohányforgalmazási és -marketingtilalom rontja a szivargyártók esélyeit.

A Habanos legnagyobb felvevőjének még mindig Spanyolország számít, ahol vélhetően nem csak a kubai emigránsok fogyasztják a szivart. A második helyen Franciaország áll, a képzeletbeli dobogóra ugyanakkor tavaly felkerült Kína is.

A szivar a nikkel, a rum és az orvostechnikai eszközök mellett Kuba legfőbb exportcikke. Évente több mint 80 millió készül a termékből – a kétezres évek elején még jócskán meghaladta az eladott mennyiség

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianvasarol.blog.hu/api/trackback/id/tr45836026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása