Jelentősen nőtt a kubai szivarok eladása - adta tudtul a vg.hu a kubai monopol cég, a Habano híradására hivatkozva.
A részben brit tulajdonban lévő kubai állami exportőrcég 2013-ban 447 millió dolláros bevételt ért el piacain, ami 8 százalékos bővülés az előző évi eredményhez képest. A kedvező híreket a hagyományos havannai szivarfesztivál hétfői megnyitóján osztotta meg a Habanos, egy időben új luxusszivarja, az 54-es, vagyis két centiméteresnél is vastagabb Hoyo de Monterrey bemutatásával.
A növekedés hátterében a kínai és a közel-keleti piac élénkülése áll – nyilatkozta az AFP-nek Ana Lopez, a Habanos marketingigazgatója.
A társaság legfontosabb felvevőpiaca még mindig Európában van – annál is inkább, mivel az embargó miatt a világ legnagyobb szivarfogyasztójának számító Egyesült Államokba továbbra is tilos szállítani kubai szivart.
Európában ugyanakkor a válság és az egyre szigorodó dohányzási, dohányforgalmazási és -marketingtilalom rontja a szivargyártók esélyeit.
A Habanos legnagyobb felvevőjének még mindig Spanyolország számít, ahol vélhetően nem csak a kubai emigránsok fogyasztják a szivart. A második helyen Franciaország áll, a képzeletbeli dobogóra ugyanakkor tavaly felkerült Kína is.
A szivar a nikkel, a rum és az orvostechnikai eszközök mellett Kuba legfőbb exportcikke. Évente több mint 80 millió készül a termékből – a kétezres évek elején még jócskán meghaladta az eladott mennyiség