Mi van, ha a celebség több ér, mint a kreativitás?
A Sugarbird-ös tulajdonosokat egy magyar tervező, Cakó Kinga azzal vádolta meg, hogy ellopták az egyik ruhája dizájnját. A Sugarbird-ös Debreczeni Kinga azzal védekezett, hogy "nagy cégektől inspirálódnak", mintha teljesen rendben lenne a nyúlás. Majd egyébként ma azt is felvetette, hogy Cakó is nyúlt, a Lanvin márkától. Cakó ezt tagadta. A sztori részletei a Díványon.
Szerintem a történet lényege az, hogy a rivális magyar tervezőkkel szemben elég-e a figyelemfelkeltéshez az, ha egyébként ugyancsak magyar tulajdonú márka celeb modelleket használ ? Többet ér-e a bulvárban szerzett ismertség a tudásnál és a gyakorlatnál? A Sugarbird, többek között, Debreczeni Zita, Zimány Linda, Horváth Éva bulvár hercegnői pozícióira építi a marketingjét.
De nem a cicaháború a lényeges mindebből. Hanem az, hogy a magyar sajtó nem akar magyar tervezőket felépíteni. Nem akar magyar divatmárkákat befuttatni. Ezért kellenek a celebek, akik önmagukban érdeklődést generálnak.
Az jó, hogy a magyar tervezők ma már megvédik a szellemi tulajdonukhoz fűződő érdekeiket. Így már nem a Vadkeleten vagyunk, ahol bárki bárkit bármikor lenyomhat. Viszont többek kellene foglalkozni a magyar tervezőkkel, megadni nekik a befutás esélyét.A Kóczián Vásárol a maga eszközeivel tenni fog ezért. Nyomj egy Tetszik-et, ha tetszik a koncepció.
Máris neki kezdek Cakó Kinga egy ruhájával, amely nekem nagyon tetszik.