A Nielsen kutatóintézet felmérésének tanulságai:
- tíz magyar fogyasztóból nyolcan változtattak költési szokásaikon, mert háztartásuk kiadásaikon spórolnak. Közülük kétharmad rész olcsóbb élelmiszerekre váltott
- Leginkább az állateledel és a mélyhűtött termékek vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre a két kategória forgalmából 51, illetve 45 százalék jutott múlt évben, értéket tekintve.
- Legalacsonyabb a kereskedelmi márkák - értékben mért - piaci részesedése az alkoholos italoknál 15, valamint édességeknél 19 százalékkal, a tavalyi adatok szerint.
- Háztartási vegyiáruk és kozmetikumok közül több mint 50 milliárd forint került a boltok pénztáraiba kereskedelmi márkás árucikkekért tavaly. Itt is a diszkont aránya a legmagasabb; 58 százalék tavaly, míg egy évvel korábban 56 százalék volt.
- Ebben a termékkörben háztartási papírárunál és babaápolási termékeknél jut a legnagyobb arány a fogyasztók költéseiből a láncok saját márkáira; mutatójuk előbbinél 42, utóbbiaknál 30 százalék. Legalacsonyabb a hajápoló és szájápoló termékek közt a kereskedelmi márkák piacrésze; 7-7 százalék, a Nielsen múlt évre vonatkozó adatai szerint.
- Kevesebb alkalommal mennek el a családok vásárolni, mint a megelőző években, leginkább így próbálják ésszerűsíteni kiadásaikat - mondták el néhány napja egy sajtótájékoztatón a GfK Hungáriapiackutató vezetői. Leszoktunk arról is, hogy komolyabb élelmiszer-tartalékokat halmozzunk fel, kevesebb van a spájzban, a kamrában
- Évről-évre kevesebbet járunk a boltokba: a diszkontok kivételével mindegyik áruháztípusnak csökkent a látogatószáma, azaz csak annyiszor vásárolunk, ahol szükséges. Néhány alap-élelmiszer - például a liszt- liszt kivételével gyakorlatilag mindenből kevesebb fogy, egyes drágább kategóriákból - gyümölcslé, energiaital - jóval kevesebbet vásárolunk.
Részletek:
http://www.penzcentrum.hu/vasarlas/a_lidl_es_az_aldi_nagy_trukkje_ezert_tarolnak_a_diszkontok.1035942.html