HTML

Mikor leszünk Ausztria?

2014.03.03. 10:26 Kóczián Péter

Mikor leszünk mi Ausztria? kérdezzük sokszor, amikor arra gondolunk, az ottani falusi vendéglátóhelyeken, kisebb éttermekben mennyire kedvesen fogadtak minket, magától értetődő odaadással gondoskodtak a vendégről, s eszükbe sem jutott mindezért pénzt elvárni.

A minap Pilisszentivánon jártam, s megtaláltam azt a  vendéglőt, Jani bácsiét, amely az ausztriai odaadás magyar példája. A húsleves olyan volt, mint amit anyám és nagyanyám főzött. Pedig csak egy nap volt a számtalan más hétköznap közül, amikor a hétvégén zárva tartó étteremben jártam.

DSC_1030.JPG

Annyira belefeledkeztem a hely varázsába, hogy a pörköltet elfelejtettem lefotózni. Viszont az omlós, még meleg sütinél a lényegre is fény derült. Az almás sütihez a saját almájukat használják, a tésztát maguk gyúrják, a leves és a pörkölt pedig úgy készült, ahogyan maguknak is készítik. A savanyúságot pedig a konyha előterében savanyítják egy műanyag dobozban.

DSC_1033.JPG

Mindent a magunk kezével készítünk, mondta Jani bácsi. A pulykát, amelyből ettem, saját kezűleg kopasztotta meg, a saját almájukat szedik le, a leves tészta betétjét a felesége készítette.

DSC_1038_3.JPG

Kapzsi, mértékét vesztett korunkban találtam egy csoda helyet, ahol saját kézzel és erőfeszítéssel, büszke odaadással szolgálják ki a vendégeket. És teremtenek követendő gasztronómiai és erkölcsi példát az emberek számára.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://koczianvasarol.blog.hu/api/trackback/id/tr785836125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása